tisdag 5 januari 2010

Nu ska vi se

Hej !



Lite info om dagsläget just nu:



Längd: 160 cm

Vikt i dag: 72,2 kg

Målvikt: 55kg

Önskad vikt: 53 kg

(Normalvikt: 60kg, Ideal vikt: 51 kg)

Mått vid naveln: 106 cm

BMI: 28



Del mål ett: 64 kg (ca 10% av vad jag väger just nu)

Del mål två: 57 kg

Del mål tre: 53 kg



Mitt mål till sommaren är att komma under 60 kg.



BMI= Body Mass Index är relationen mellan längden och vikt genom att berälna kroppsvikt i kg delat i med kroppens längd i kvadrat (72 kg/1,60cm x 1,60cm)

Undervikt: 18,5 och mindre

Normalvikt: 24-18

Övervikt: 25-29

Fetma: 30 och över

Nu ska jag köra stenhårt...
Tänkte för att uppmuntar mig själv lite och behölla glöden, ska jag göra något, unna mig något när jag har gått ner 5 kg.




Tackar så mycket Anna!

Klart Camilla att vi ska stötta varandra... vi får peppa varandra genom bloggen och msn! Lycka till du med vännen och vi kommer klara de!!!!

4 kommentarer:

  1. Kul med ny blogg! Ska bli spännande att läsa. Lycka till med viktnedgången, kommer gå bra för dig :)

    Puss å kram

    SvaraRadera
  2. Tips på sak att unna dig - weekend med brudarna i Sthlm!! :) (påminner om din idé innan jul!!)

    Kram! /Maria

    SvaraRadera
  3. Hur går det så här i början? :) kram

    SvaraRadera