måndag 25 januari 2010

ISOmuffins



Tänkte att jag skulle hitta några bra mellanmål som man b la kan ha med sig till skolan och eller när man är på väg hem innan man går och tränar och sen hem och äter lite mat.

Så jag tänkte att jag ska testa Isomuffins...sen när jag har gjort "smetet" kom jag ju på att våran ung inte är de bästa men man...
Sen när jag slängt de i ugnen och tagit fram de kom jag på att jag glömt oljan och kanelen...ja ja så är de..jag har i alla fall 13st muffins som jag tänker äta upp innan jag gör nya för att riktigt få veta om de blir goda eller ej...

Isomuffins
2dl proteinpulver
6 trokade fikon (120g)
2 ägg
2 äggvitor
30 sötmandlar (30g)
40 g torkat äpple
3 tsk rapsolja
1-2 tsk kanel

Mixa proteinpulver och torkade fikon.
Vispa upp äggen.
Hacka mandeln och äpplet.
Rör ihop alla ingredienser.
Klicka ut i bullformar.
Grädda i 175 graDER I 10-15 min.

8st muffins= 1st=1 mellanmål.

(jag hade små formar därför 13st...men då blir de 13 mellan mål med mindre kcal)

Detta för nu!

2 kommentarer:

  1. Spännande :) Hoppas det är gott får då ska jag nog göra detta jag med! Kram

    SvaraRadera