fredag 7 maj 2010

5km på 35min


(Bilden lånad från Vårrusets hemsida)

Igår var jag och några arbetskamrater nere i Jönköping och sprang vårruset för 3året i ordningen. Det gick bättre detta år än vad de har gått de tidigare men långt ifrån de jag hade hoppas..
Blev dock glatt överaskad när vi började för jag spran 1,5km utan å stanna sen gick jag lite så sprang jag någon km igen och gick lite å sprang å den sista km sprang jag helt.. men nästa år ska jag minsan springa hela vårruset sen funderar jag på att träna till tjejmilen i sthlm med någon som vill haka på??

Men de gick mot all för väntan i varje fall. Trodde inte de skulle gå så bra. trodde att jag skulle gå mera men jag sprang mera än vad jag gick så de får jag väl vara nöjd med..
I Jönköping sprang vi runt Rocksjön, så de var inte så många som hejade på efter vägen. men en fin runda att springa på..gott med picknick efteråt.

I Norrköping där vi springer i vanliga fall går ju mitt i stan så de är lite roligare för de är mera folk runt om som hejar på och ger en lite mera j**la inamma så man kommer sig i väg. lättare då..Hm har nog kommit fram till att jag funkar bäst när någon manar på och peppar med en piska annars kan jag nog bli lite lite lite lite lite lite lat.. men men nu ska jag minsan ge mig upp i spåret å springa 2-3ggr i veckan så man får upp flåset bättre.. och målet som sagt SPRINGA 5km nästa år utan att ens tänka på att gå...

Men jag har ett stort problem när jag springer så får jag alltid håll..det är ofta de som gör att jag får gå ..vad ska jag göra för att undvika detta??? tips tack...

Kramiz på er alla

2 kommentarer:

  1. Jag hänger på om du vill springa Tjejmilen! =) När jag började att springa fick jag också håll med jämna mellanrum, men det gick över efter ett tag. Nu får jag sällan håll, men om det händer känns det som att det beror på att jag ätit för tätt inpå. Så det är bara att köra på!
    Det kan förresten bli så att jag kommer ner åt ditt håll i början på juni, om det blir intervju och prov för skolan jag har sökt. Så då kanske vi kan ses! =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja klart vi måste ses när du kommer ner då, kulit kulit..behöver du sängplats eller så så finns även det. Håller tummarna att du får komma ner på intervju då.

    Kul att du hakar på på tjemilen då kör vi den nästa år. Kul kul.
    Kramiz

    SvaraRadera