torsdag 8 april 2010

50cl Cola 500kr

Jag och Erika hade en liten debatt om sockersakatten även att att hon har skrivit lite om det på sin blogg. Under rubriken Vart tog det egna ansvaret vägen? Under våran debatt så täntke vi lika därför är det så kul när man har läst Anki Sundins blogg för NGruppen om detta som du kan läsa här.

Det ligger någto i att om vi höjer läsken till 500kr då först kanske vi kommer att se någon skillnad på att folk inte kommer köpa läsk. Jag själv skulle inte ens tänka tanken att köpa läst om de skulle kosta 500kr..Men man kan å andra sidan fundera på om det är rätta vägen. Nä börja i tidgt stadie undervisa och ge information om vad som är nyttigt och hälsosamt.

Jag själv tror att det är mycket okunskap som har skapat de onyttiga tränderna för att man inte vet bättre. Men börjar man jättidigt med information och kunskap så tror jag att problemen minskar betydligt. Man får information om vad som är bra väl här i världen.

Man kan ju jämföra de ex att lära sig cykla, de gör man ju i tidigt och de kan man ju sen under hela sitt liv..om de inte skull hända något drastigt...varför inte göra samma sak med kost och motion?? ju tidigare kunskapen kommer destå bättre val kommer man att göra de är vad jag tror på i varje fall..

ett lite inlägg bara...

kramiz

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så i allt du skriver :) Vi kanske ska införa en överviktskatt där man får skatta för antalet överviktskilon ;)

    Kram!

    SvaraRadera